top of page

שני ילדים מוצלחים

"יש לי שני ילדים מוצלחים, ילדה רגילה, מוצלחת, וילד לא רגיל, שמאיפה שהוא התחיל, הוא מאוד הצליח."

ראיתי תכנית על אמא שסיפרה על שני ילדים שלה. בת ובן. לימים הבן חלה בנפשו, ההורים התגרשו, הבת עזבה את הבית, והמשפחה התפרקה.

האמא והבת מספרות על המסע שעברו, הקשיים שבדרך, ואיך בסופו של דבר התאחדו שוב, האם, הבת והבן.

בסיומה של התכנית שואל המראיין את האם, ואיך זה בשבילך, שיש לך בת אחת נורמלית, מוצלחת, וילד אחד פחות ?

והיא עונה: "יש לי שני ילדים מוצלחים, ילדה רגילה, מוצלחת, וילד לא רגיל, שמאיפה שהוא התחיל, הוא מאוד הצליח."

על זה נדבר היום. על הצלחה וכישלון, האם הצלחה היא תמיד ביחס לנקודת ההתחלה, או אולי יש ערך אובייקטיבי להצלחה שאם השגת אותו, הצלחת- ואם לא, נכשלת?

אז מה זה כישלון? יש בכלל דבר כזה? אובייקטיבי? סובייקטיבי?

הסתכלתי על האותיות במילה, "כשל" ומיד האסוציאציה הראשונה שעלתה לי הייתה על פיק ברכיים, כשהרגליים לא נושאות אותנו הלאה. וחשבתי, כן, לכולנו יש רגע כזה בחיים, שיש לנו פיק ברכיים, ותחושה מפחידה שאנו לא יכולים לשאת את עצמנו, שאנחנו נופלים.

והבנתי שהרגע הזה, הוא הרגש שבו אנחנו כ- שלים את עצמנו מעצמנו, כמו להשיל מעלינו משהו, כמו להשלות את עצמנו שאין לנו מספיק כוח.

ומהי הצלחה? במילה יש את הפועל "לצלוח" במובן של לעבור מכשול. הצלחה זה כשאנחנו מצליחים לצלוח את, וכישלון זה כשיש לנו כשל, האנרגיה משילה עצמה מעלינו ויש לנו חולשה מלהמשיך ללכת. שניהם מדברים בעצם על הרגליים הנושאות אותנו, על דרך, על ההליכה בנתיב החיים.

אם כך, בשבילי כישלון זה רגע הפחד. המחשבה שלא אוכל לשאת את חיי, את עצמי, שלא אוכל להמשיך ללכת את הדרך

הרבה פעמים ברגע הזה, של הכישלון והפחד התהומי שאפף אותי, כל מה שהייתי צריכה זה להיזכר במשהו. משהו מעצים, ובעיקר דמות מעצימה. להיזכר במישהו שהאמין בי, רגע שאני האמנתי בעצמי. אספר לכם מאיפה לקחתי את הביטוי הנפלא הזה "דרקון המזל. "

בכל סיפור חיים, על מנת שתרשם הצלחה, נמצאת עם האדם דמות מטיבה, מה שאני מכנה "דרקון המזל שלי". זו הדמות, שבתוך כל הקשיים של חיי רואה אותי במיטבי, מאמינה בי ללא רבב ועוזרת לי להתקדם בחיי. היא לא תמיד רחומה ומכילה, להפך, לרוב היא שולחת אותי אל מול כל הפחדים שלי להתגבר, להתבגר ולחצות את הפחד אל העבר השני, אל ארץ לא נודעת, שם אפרח.

ומאיפה הביטוי "דרקון המזל" ? ראיתם את הסרט "הסיפור שאינו נגמר"-? זהו סיפור הצלחה מרהיב. הוא מתחיל בסיפורו של בסטיאן, ילד איננו מקובל מבחינה חברתית, שילדי הכיתה מתעמרים בו, ובנוסף, מאז שנפטרה אמו מרגיש בסטיאן כי הוא לבד בעולם, חלש, ובלתי מוצלח. בסטיאון הוא אנטי גיבור קלאסי.

מולו נמצא אטריו- ילד גיבור קלאסי, שנענה לקריאה להציל את ארץ פנטסיה. אטריו הוא ילד-לוחם, שקודם נענה לאתגר ורק אח'כ שואל מהו. בהמשך אנו מבינים כי הוא "החצי השני" של בסטיאן.

שתי הדמויות כרוכות זו בזו ולכל אחת תפקיד, ובסוף הסרט מסתבר כי היחיד שיכול באמת להציל את ארץ פנטסיה הוא דווקא האנטי-גיבור, בסטיאן, המתבקש לתת לנסיכת ארץ פנטסיה שם חדש, להתחלה חדשה- התחלה,שכל גודלה הוא כגרגר חול קטן...וכמובן, איזה שם הוא נותן לה, אם לא את שם אימו האהובה ?

בסרט כוחות הרוע וכוחות הטוב מתמודדים כמעט באופן שווה זה עם זה, כשהם מלווים את שני הילדים באתגרי חייהם. זהו סרט שווה לצפייה שכן הוא מראה לנו את כל שערי הפחד, שכל אדם עובר בחייו, אך מה שאני מביאה ממנו היום הוא הסיפור על דרקון המזל, פלקור, ( FALKOR) שתמיד מופיע כשכלו כל הקיצים, כשהמצב בשפל גמור, שולף את אטריו הגיבור, ונותן לו את הדחיפה הקטנה, ההכרחית, שבלעדיה הגיבור שלנו נכשל, וזאת כדי להגיע להצלחה גמורה.

כדי לנצח פחד, צריך השראה ענקית, שבאה מהנצח, מהאינסוף, להתחבר לפרספקטיבה ענקית של החיים שלנו שבה נוכל להגיד לעצמנו, זה רק רגע אחד בזמן, זה יעבור, יבוא רגע אחר, חדש, שבו נוכל לצלוח אל המשך הדרך. אנחנו עושים זאת כשאנחנו דבקים במטרות האמיתיות שלנו. הצלחה מופיעה תמיד עם אמונה ענקית בצדקת המטרה, בחשיבות שלה לחיינו. תקשיבו ללב שלכם, ובטוח שתפגשו הצלחה.

לנרשמים דרך האתר תנתן הנחה של 10% לפגישה ראשונה בתיקשור אישי.

התקשרו עכשיו- 054-9277070

bottom of page